شرایط تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره

مراحل فرآیند صدور مجوز موسسات فرهنگی وهنری چند منظوره عبارتند از :

١-  مطالعه وب سایت مربوطه جهت آشنایی با ضوابط و قوانین،موضوع فعالیتها، فرآیند ثبت موسسه و تهیه مدارک و مستندات لازم، دانلود و تکمیل فرم های تقاضانامه، اساسنامه و فرم پرسشنامه فردی.

تذکر١- قبل از مراجعه حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراجعه به پلیس ١٠+ نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمائید.

٢-  تذکر٢- فرآیند صدور مجوز پیوسته بوده که عدم آشنایی با این مراحل و عدم  پیگیری متقاضی ممکن است منجر به دریافت پاسخ نشود لذا خواهشمند است جهت پیگیری با تلفن٦-٨٨٦٩٩٠٥٠تماس حاصل نمائیدو یا پیغام خود را در قسمت ارتباط با ما بگذارید.

٣-   مراجعه حضوری به واحد فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها جهت تحویل مدارک بهمراه یک جلد کلر بوک آبی رنگ.

مدارک مور نیاز:

  • تقاضانامه تایپ شده به امضا مدیر مسئول
  • اساسنامه پیشنهادی تایپ شده به امضا خمدیر مسئول
  • پرسش نامه فردی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس تایپ شده (٢نسخه)
  • کپی کارت ملی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس (٣نسخه)
  • کپی تمام صفحات شناسنامه مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس (٣نسخه)
  • کپی مدرک تحصیلی مدیر مسئول و تمام اعضاء هیات موسس
  • کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم مدیر مسئول و اعضا هیات موسس
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ٦قطعه عکس ٣*٤

مستندات فرهنگی مربوط به تمام اعضاء به همراه کتب، مجلات، لوح های فشرده مربوط به آثار تولیدی اعضاء

٤-     پس از تکمیل مدارک توسط کارشناس اداره مربوطه از استعلام  فردی متقاضی انجام می گردد.(مدت ٢ماه)

٥-    ارسال پرونده تکمیلی از ادارات شهرستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (٣روزکاری)

٦-  بررسی و انجام مصاحبه، تکمیل پرونده توسط استان و ارسال به دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در وزارتخانه(٧روز کاری)

٧- بررسی و طرح پرونده در کمیته تخصصی هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و اعلام موافقت یا عدم موافقت (٣٠روز کاری)

٨- در صورت عدم موافقت با درخواست متقاضی، پرونده نامبرده از سوی اداره کل به اداره جهت تحویل به ذینفع عودت داده می شود(١روز)

٩-  در صورت موافقت با تاسیس موسسه فرهنگی و هنری، موافقت نامه اصولی از سوی اداره کل تهران به مدیر مسئول تحویل داده می شود.(مراجعه و پیگیری مدیر مسئول از اداره کل جهت دریافت پاسخ)

١٠- سپس اساسنامه و ابلاغیه تعیین نام از اداره کل به دبیرخانه هیات رسیدگی ارسال می شود.پس از بررسی اساسنامه موسسه یاد شده و تاییدیه واحد حقوقی دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، اساسنامه مذکور به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود.(متقاضی می بایست جهت دریافت نامه موافقت  به دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی مراجعه نماید).

١١- پس از ثبت اساسنامه و درج آگهی در روزنامه رسمی متقاضی می بایست کپی مدارک را به اداره کل تحویل نماید تا کارشناس اداره کل مستندات را جهت صدور پروانه به دبیرخانه هیات رسیدگی ارسال نماید(٢روز کاری).

توضیحات:

از آنجا که نام پیشنهادی مؤسسات معمولا به دلیل اینکه قبلا ثبت شده است مورد تائید ثبت شرکتها قرار نمی گیرد می بایست متقاضی جهت انتخاب نام جدید به اداره ثبت شرکتها مراجعه نموده(به صورت سامانه ای به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir) و سپس ابلاغیه تایید نام و اساسنامه پیشنهادی با موضوع فعالیت تایید شده و نام جدید را به اداره کل ارائه نماید.

١٢-  پروانه توسط وزارتخانه صادر شده و به متقاضی توسط اداره کل تحویل داده می شود.

 

١٣-  موسسات فرهنگی و هنری پس از اخذ پروانه فعالیت،در صورت ایجاد تغییرات نسبت به تکمیل صورتجلسات مربوطه به همراه درخواست اقدام نمایند.

١٤- موسسات جهت آگاهی از شرایط امتیازات ویژه و معافیتهای مالیاتی نسبت به مطالعه آیین نامه ها و بخشنامه ها اقدام نمایند.

١٥-   موسسات به منظور تمدید پروانه فعالیت سه ماه قبل از اتمام اعتبار اقدام نمایند

نکات مهم

  • تمامی مراحل ثبت شرکتها به صورت الکترونیکی می باشد. http://irsherkat.ssaa.ir
  • نامه تائیدیه اماکن برای موسساتی که دوره های آموزشی ندارند الزامی نیست.
  • تمامی مدارک مدیر مسئول و اعضا هیات موسس توسط کارشناس مربوطه برابر اصل می شود و نیازی به مراجعه به دفتر اسناد نمی باشد.
  • متقاضیان برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه مستقیم به مراکز پلیس+١٠ مراجعه نموده و نیازی به معرفی نامه ندارند.
  • همچنین موسسات آموزشی جهت اخذ تاییدیه مکان (اداره اماکن نیروی انتظامی) نیازبه تکمیل فرم و ارائه به اداره جهت مهر و امضاء مباشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *